Projekti


EMU


No 2025. gada skola sadarbojas ar EMU.

Kas ir EMU?

Mēs darbojamies visās jomās, kuras ir noteicošas, lai ikvienam bērnam Latvijā būtu iespēja sasniegt savu potenciālu: ģimene, izglītība, veselība un labklājība.
Mūsu mērķis ir virzīt valstiski vienotu redzējumu par bērnu vajadzībām un potenciālu, veicinot visu iesaistīto jomu sadarbību un starpnozaru risinājumus.
Mūsu iniciatīvu kopuma mērķis ir radīt sistemātiskas pārmaiņas.
Sīkāk informācija: https://skolas.emu.lv/

PuMPuRS


Kas ir "PuMPuRS"?

Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kas pārtrauc mācības. Paredzēts iesaistīt vismaz 80% pašvaldību, aptverot ne mazāk kā 665 vispārējās un profesionālās izglītības iestādes.
Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.
Pedagogiem tiek sniegta iespēja profesionāli pilnveidoties un stiprināt prasmes darbā ar izglītojamiem. Projekta ietvaros ir izstrādāti metodiskie līdzekļi. Ir izveidota vienota datu bāze, kas nodrošina regulāru informācijas apmaiņu valsts, pašvaldības un izglītības iestādes līmenī par izglītojamiem, kuriem identificēts risks pārtraukt mācības, veiktajiem preventīvajiem pasākumiem un to rezultātiem. Tas nodrošina pilnvērtīgu statistiku, kā arī ļauj ilgtermiņā izvērtēt pasākumu efektivitāti.
Projekts atbalsta arī jauniešu NVO iniciatīvas, lai aktualizētu mācību pārtraukšanas problēmu pašu jauniešu vidū, ar vienaudžu palīdzību uzrunātu izglītojamos un iesaistītu viņus aktivitātēs. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmu diagnostiku un risinājumiem.
Ar pašvaldību starpniecību tiek nodrošināts individuālais atbalsts izglītojamiem, kuri varētu pārtraukt mācības finanšu resursu trūkuma dēļ, piemēram, tiek kompensēti izdevumi par transportu, ēdināšanu, dienesta viesnīcu, u.c. Tomēr galvenais projekta fokuss ir nevis īslaicīga finansiālās palīdzības sniegšana, bet gan ilgtspējīga visaptveroša mehānisma radīšana, kas veido atbalstošu un iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamam.

Mērķgrupa

Vispārizglītojošo skolu izglītojamie no 5. līdz 12. klasei;
Profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam (arī izglītojamie vispārējās izglītības iestādēs, kuras īsteno profesionālās izglītības programmas).

Ko iegūst skolēni?

Katram projektā iesaistītajam izglītojamajam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu (IAP), kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz pedagogu un atbalsta personāla konsultācijas/konsultatīvo atbalstu (pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, pedagoga palīgs, speciālās izglītības pedagogs, surdotulks, asistents, ergoterapeits).

Ko iegūst skolotāji?

Iespēju un resursus individuāli strādāt ar skolēniem, kuriem tas nepieciešams;
profesionālās kompetences pilnveidi;
seminārus;
supervīzijas;
darbnīcas;
konferences;
metodiskos atbalsta līdzekļus;
sistēmu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku identificēšanai un novēršanai.

Projekta īstenošanas laiks

03. 2017. – 12. 2022. mūsu skolā.
2018./ 2019.m.g. projektā piedalījās 23 skolotāji un 77 skolēni.
2019./ 2020.m.g. projektā piedalījās 23 skolotāji un 82 skolēni.
2020./ 2021.m.g. 1. semestrī projektā piedalījās 19 skolotāji un 66 skolēni.

Līderis manī


Līderis manī  (Leader in Me) ir izglītības iestāžu pārmaiņu programma, kas izstrādāta sadarbībā ar izglītības speciālistiem. Tā iedvesmo bērnus un jauniešus apgūt prasmes, kas nepieciešamas panākumu gūšanai, un balstās uz personiskās un starppersonu efektivitātes principiem un praksēm. Programma pauž pārliecību, ka ikvienā bērnā un jaunietī slēpjas unikālas stiprās puses un spēja veidot savu nākotni, kļūstot par savas dzīves veidotāju.
Screenshot_2025-11-24_at_09_30_27.jpg